۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

دودمان‌هاي اشرافي ژرمني‌تبار, تيره‌موي بوده اند


 هم‌انديش و هم‌رزم گرامي‌مان, «بهرام آريانژاد» نويسنده‌ي تارنماي وزين «تازي‌ستيز آريايي», در پاسخ به ادعاهاي يكي از پیروان وطنی مكتب منسوخ نورديك‌گرايي (Nordicism) نوشتاري ارزش‌مند گردآورده است كه خواندنش را – هر چند با همه‌ي موارد ذكر‌شده در آن همراه نيستم - به هر ايراني نژادگرايي توصيه مي‌كنم. در همين راستا و براي كوبيدن ميخ ديگري بر تابوت اين مكتب تخيل‌گرا و فاقد سنديت تاريخي, مدرك ديگري در اين جستار مي‌آورم كه دوباره نشان مي‌دهد حتي همان اشرافيت ژرمني سده‌هاي مياني كه اين همه مورد ستايش و پرستش نورديك‌گرايان اروپايي و نوچه‌گان وطني‌شان هستند نيز داراي ويژگي‌هايي زيرشاخه‌ي نورديك نژاد سپيد نبوده‌اند.


«هوستون استورات چمبرلن» يكي از پيشگامان و نظريه‌پردازان مكتب برتري نژادي ژرمن‌ها بود كه نوشته‌هايش بعدها تاثير زيادي بر ملي‌گرايان پسين آلماني نهاد. او به ويژه علاقه‌ي فراواني به قوم ژرمني‌تبار «توتون» (Teuton) داشت كه در سده‌هاي مياني شهره و آوازه‌ شه‌سواران شجاعشان در سرآسر اروپا طنين‌افكن بود. با اين حال, چمبرلن آن‌قدر شرف داشت تا برخلاف ديگر ژرمن‌پرستان كه در دام مكتب نورديك‌گرايي افتاده و مي‌كوشيدند همه‌ي تمدن‌سازان و فرهنگ‌آوران را از باستان تا كنون نورديك‌هايي ‌طلايي‌موي و چشم‌آبي معرفي كنند, چشم بر واقعيت‌ها نبندد و جهان را آن‌گونه كه هست ببيند نه آن‌گونه كه مي‌خواهد. آن‌چه كه به بحث ما مربوط است, نقل‌قول‌هاي غيرمستقيمي است از چمبرلن در كتاب ارزش‌مندي كه «فرانك اچ.هانكينز» در پاسخ به ياوه‌سرايي‌هاي نويسنده‌گان نورديك‌گرا چون «گوبينو» و «ماديسون گرانت» نوشته است. در اين بخش‌, چمبرلن اعتراف مي‌كند كه حتي توتون‌هاي ژرمني‌تبار برخلاف ادعاهاي نورديك‌گرايان «تيره‌موي» بوده‌اند. دوستان علاقه‌مند مي‌توانند همه‌ي اين كتاب ارزشمند را به صورت آنلاين در این صفحه بارگذاري نموده و سپس مطالعه كنند.


The Racial Basis of Civilization : A critique of the Nordic doctrine, New York & London, Alfred A. Knopf, 1931, p. 72 But there are other "limitations". Virchow had made much of the doctrine dear to the heart of all Blondists from Gobineau to Madison Grant, that the aristocracy of Europe was everywhere of the tall fair-haired type. Chamberlain finds this doctrine out of harmony with the facts. He accused Virchow of being blinded by political prejudice in failing to note "the prevalence of dark color among the members of the most genuine old Germanic nobility. In England this is quite striking. Tall, spare-built figures, long skulls, long countenances ... genealogies which go back to the Norman period, in short, genuine Teutons in physique and history - but black hair." He notes the same in Germany among the old nobility. He finds the poets frequently speak of dark hair as a characteristic of the nobility even in the north of Germany. Indeed, the inhabitants of the German Tyrol, who have been declared to "represent the true type of the primeval Teuton," have dark or black hair. In short, "the most genuine sons of this (Teutonic) race may be black-haired


چنانچه مي‌بينيد, چمبرلن «ويرشو» - يكي از شاگردان پرشور مكتب نورديك‌گرايي – را متهم مي‌كند كه تعصبات سياسي‌اش مانع از شده تا «تفوق رنگ تيره را در ميان اعضاي اصيل‌ترين دودمان‌هاي اشرافي كهن ژرمني» دريابد. وي هم‌چنين مي‌نويسد در انگلستان اين مسئله شگفت‌آور است: بدن‌هاي بلندبالاي تركه‌اي, جمجمه‌هاي بلند و صورت‌هاي دراز, اما موي سياه. او از چامه‌سراياني مي‌گويد كه از موي تيره به عنوان ويژگي اشراف حتي در شمال آلمان سخن مي‌گفته‌اند. و دست آخر, اينكه ساكنان منطقه‌ي «تيرول» آلمان كه نماينده‌گان تيپ راستين توتون‌هاي باستاني به شمار مي‌روند, داراي موي تيره يا سياه هستند. در يك كلام, از ديد چمبرلن, خالص‌ترين فرزندان تبار توتوني محتملا سياه‌موي بوده‌اند.





اكنون بايستي از نوچه‌گان وطني مكتب نورديك‌گرايي پرسيد چگونه است كه خود ژرمن‌گرايان و ژرمن‌پرستان مي‌گويند توتون‌هاي نيمه‌افسانه‌اي سياه و يا تيره‌موي بوده‌اند, اما شمايان برآن‌ايد تا نياكان آريايي ما را مشتي موطلايي چشم‌آبي بنمايانيد و هويت و كيستي نژادي‌مان را مغشوش و آميخته معرفي كنيد؟! بهتر نيست به‌جاي نشخوار كردن اين‌گونه دروغ‌ها و جعليات شاخ‌دار, وقت و توان خود را صرف ايجاد و برپايي جنبشي نيرومند از نژادگرايان ايراني كرده و ريش و ريشه‌ي آنيرانيان دون را با هم بسوزانيم و ايران‌مان را دوباره آريايي سازيم؟!

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

درود بر شما جناب اردشیر
راستش من از زمانی که تارنمای خاک و خون را در فروم هم میهن خواندم به شما علاقه ی شدیدی پیدا کردم و از طریق دوست عزیزم بهرام آدرس اینجا را پیدا کردم.
من با خواندن مطالب مفیدتان هم به شما هم به طرز فکرتان ایمان پیدا کردم ولی چون این زمینه بسی گسترده است سوالات بسیاری در ذهن دارم که تاکنون پاسخی برای آنها پیدا نکرده ام.
بگذارید موضوعی را به شما سفارش دهم تا در این وبگاه قرار دهید:
در ویکیپدیا نقشه هایی از ماکرهای مختلف انسانی به نمایش گذاشته شده است که بعضی از این مارکرها که در ایران یافت میشوند مربوط به نژاد سیاه یا زرد است نظر شما چیست؟

Adolf69 گفت...

راستی یادم رفت که بگویم نوشته های شما را من در سراسر فضای نت پراکنده ام البته با ذکر نام شما
و بد نیست به آدرس روی نام کاربریم هم سری بزنید

بهرام گیان‌سپار گفت...

درود ؛

به مناسبت روز جهانی کوروش بزرگ دست به نوشتار مقاله‌ای یازیده‌ام. هرچند که درون‌مایه‌ی نوشتار ممکن است در ستیزی آشکار با باورهای برخی از دوستان باشد، ولی به هر روی دوستان گرامی را به خواندن‌ آن فرا می‌خوانم و امید آن دارم که دیدگاه خویش را نیاز بیان دارند تا بل‌که منجر به گفتمانی سودمند شود.

با سپاس

جاوید ایران!


www.gyansepar.blogspot.com

بهرام گیان‌سپار گفت...

با درود؛

تارنمای "نبردگاه آریاییان" با یک نوشته‌ی چهار بخشی پیرامون خسروپرویز ساسانی و جنگ‌های 27 ساله‌ی ایران و روم در دوران این پادشاه به‌روز است. بازگویی این نکته بایسته است که این نوشته‌ها را من پیش‌تر در بلاگ "تازی‌ستیز آریایی" (که هک شده وسپس به‌دست بلاگفا نابود شد) منتشر کرده بودم. این‌ نوشته‌ی 4 بخشی که هم‌اکنون در تارنما توانید دید، دچار دگرگونی‌ها‌یی کلی شده، به‌گونه‌ای که نکات بسیاری بر آن افزودم و یک ویرایش کلی هم انجام دادم. به‌هر روی امید است که دوستان ما را از دیدگاه خویش آگاه سازند.

با سپاس – بهرام گیان‌سپار

پاینده ایران
افراشته کاویان

http://www.gyansepar.blogspot.com/

ناشناس گفت...

اگرچه سال‌های سال آتش فروزان ساسانیان خاکستر گشته، به پاکی آن آتش باورمندیم که روزی فرا می‌رسد که از خاکسترها ققنوس برخیزد و آن‌هنگام است که سال‌ها خشم روی هم انباشته ی ایرانیان چونان آتشی سهمگین زبانه می‌کشد و باری دگر مردمانی دلیر و نژاده از ایران زمین برخواهند خاست تا چونان نیاکان خویش از خاور تا مرزهای چین و از باختر تا دروازه‌های روم حکم برانند و چونان نیاکان خویش بر برتری و سروری خویش آگاه گشته و آن را چون گوهری گران‌بها برای فرزندان خویش به جای گذارند، در رستاخیز ایران تمامی دشمنان این مرز و بوم در آتش خشم ایرانیان راستین خواهند سوخت و آن روز در زمانه ای چندان دور نخواهد بود....

پایگاهِ میهن‌پرستانِ ایرانِ‌بزرگ فر و شکوه نیاکان خویش را می ستاید، شما نیز به آن در آیید :

http://mihanparast.ir/forum/index.php

پاینده ایران
افراشته کاویان
نابود باد انیران!

ناشناس گفت...

احمق های بیشعور میمون صفت کولی تبار هندی ، برو هویت خود را در هند و افغانستان جستجو کن، شماها بعنوان نوکران و غلامان از ۵۰۰ سال پیش به ایران آمدید و در اواخر قاجار ۸ درصد جمعیت ایران بودید، کمپانی هند شرقی برای شما کولی های وحشی هویت کاذب "پارسی" ساختند و در ایران حاکمتان کردند ولی بیعرضه گیتان را به دنیا نشان دادید

ناشناس گفت...

با درود فراوان
دوست گرامی من یک پیشنهاد داشتم و اونم اینه که پاسخ آتش را با آتش بدهیم و با کمک دوستانی که آشنایی با جامعه ایران شمالی و اقوام ان و زبان آنها و همچنین اقلیت های قومی و مذهبی کشورهای حاشیه خلیج همیشه پارس و جنبش های ضد ماسونی و ضد یهود و یهودیان پنهان دارندعلیه اینها تبلغات کنیم و برای مثال برای رفع تبعیض از ملل زیر ستم پان ترک اعلامیه روز خشم بدهیم و با پان عربیسم و پان ترکیسم و یهودی ها و اقمارشان از درون خودشان بجنگیم همانطوری کهاونها از داخل سعی در تجزیه ما دارند

ناشناس گفت...

در زیر فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده و باید به عنوان مشاوره حقوقی نیست . ...
http://www.ateamairsoft.net

ناشناس گفت...

ببخشید نظر شما برپایه مطالعات قرن گذشته بوده و فاقد سندیت هست ببخشید به صراحت گفتم امروزه در ایالتهای نورد راین وست فالن و باواریا سالزبورگ اثار طلای از هون ها وترکها و نزاد زرد پیداذ شده وسیاه بودن موی اشراف زرمنی ونیز سیاه بودن موی قسمتی از اسلاوها در اثر تداخل خونی بوده بین نزاد ززد غربی و زرمن اگر دوست داشته باشید تبادل اطلاعات کنیم

ناشناس گفت...

از تارنگار شما خیلی خوش ام امد با ارزوی موفقیت شما